نکات کلیدی جوشکاری برای مبتدیان

جوشکاری یکی از سخت ترین مشاغل است و یادگیری نحوه انجام آن نیازمند زمان و البته دانستن نکات خاصی از جوشکاری است.

به هر حال، در این مقاله ( از انجمن جوشکاری آمریکا) نکاتی را در مورد جوشکاری خواهید یافت که اگر مبتدی هستید باید به خاطر بسپارید:

پیش از شروع بدانید که جوشکاری دارای سختی و خطرات زیادی است پس با چشم باز انتخاب کنید.

1. شناخت نسبی از فلزات ضروری است.

جوشکارهای خوب باید مقداری دانش متالورژیک داشته باشند، یعنی نوع فلز پایه و الکترودی را که با آن جوش می دهند بدانند تا رفتار مهره نهایی را درک کنند.

2. شناخت و انتخاب نوع جریان برق.

نوع فلز، همراه با نوع الکترود، تأثیر مستقیمی بر جریان (AC/DC) دارد که جوشکاران باید برای انجام یک مهره جوش استفاده کنند. بنابراین، باید تئوری را مرور کنید و سعی کنید روی ضایعات با تنظیمات مختلف تمرین کنید.

3. آرامش خود را حفظ کنید و دست خود را شل کنید.

شل کردن دست، به خصوص مچ دست، به جای محکم گرفتن تفنگ یا نیش، برای یک جوشکار خوب برای کنترل حوضچه جوش و انجام یک جوش خوب بسیار مهم است.

4. شروع قوس با روش ضربه زدن.

زدن قوس برای مبتدیان می تواند بسیار دشوار باشد. بهترین کار این است که قوس را دقیقاً در نقطه شروع مهره جوش بزنید. این یک اشتباه رایج و بزرگ مبتدیان فنی است که این کار را در خارج از اتصال جوش ، روی میز یا روی یک قطعه قراضه انجام دهند.

5. حذف سرباره.

یکی دیگر از اشتباهات اساسی که مبتدیان مرتکب می شوند این است که سرباره را به درستی از جوش جدا نمی کنند و باعث ایجاد مشکلاتی مانند: جوش بسیار شکننده می شود و همچنین می توان جوش را با سرباره پوشاند و قضاوت در مورد قوام مهره جوش زیرین را دشوار می کند.

6. محل جوشکاری را تمیز نگه دارید.

تمیز نکردن یا ساییدن ناخالصی ها (گریس، زنگ، روغن، زنگ …) از محل اتصال جوش می تواند باعث آلودگی جوش شود.

7. یک مربی جوشکاری پیدا کنید

آموزش در بخش جوشکاری بسیار مهم است، و اگر می‌خواهید فرآیندهای اولیه را «خودکار» کنید، تکرار تمرین‌ها و جوش‌ها واقعاً کارآمد است، اما داشتن یک جوشکار با تجربه در کنار شما واقعاً روند یادگیری را افزایش می‌دهد. تجربه در این بخش کلیدی است و یک مربی جوشکاری می تواند راهنمایی هایی را ارائه دهد که ممکن است شما را به سطح جوشکاری بعدی برساند.

8. با تجهیزات ایمنی مناسب از خود محافظت کنید

جوشکاری برای افراد تازه وارد و حتی برای جوشکاران با تجربه می تواند خطرناک باشد. بسیار مهم است که هر بار که نیاز به انجام جوش دارید هوشیار باشید و از تجهیزات ایمنی مناسب با توجه به شرایط شرایط استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه تجهیزات در شرایط مناسبی هستند و همه اطرافیان شما (و به خصوص شما!) ایمن هستند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای نکات ایمنی جوشکاری ما را بخوانید .

9. تصمیم بگیرید که کدام فرآیند جوشکاری را ابتدا یاد بگیرید

آموزش جوشکاری می‌تواند واقعاً پیچیده باشد اگر تمام فرآیندهای ممکن، موقعیت‌ها ، تکنیک‌ها، مواد را در نظر بگیریم … بهترین راه این است که قدم به قدم پیش بروید، ابتدا فرآیندی را که می‌خواهید یاد بگیرید و روی آن تمرکز کنید تا زمانی که واقعاً تسلط پیدا کنید. قبل از رفتن به بعدی، راه زیادی در پیش است!

10. سرعت مناسب حرکت را پیدا کنید

عجله همراه خوبی نیست، مخصوصاً در مورد جوشکاری. یافتن سرعت مناسب یکی از کلیدهای آموزش جوشکاری است، یک جوشکار خوب با توجه به تمامی ویژگی های جوش برای انجام آن دقیقاً سرعتی را که باید رعایت کند می داند.

همانطور که می بینید، جوشکاری می تواند یک رشته پیچیده برای تسلط باشد، به بسیاری از فرآیندها، مواد، موقعیت ها، تجهیزات مختلف بستگی دارد … اما با آموزش، تجهیزات، تکنولوژی و مربیان مناسب در کنار شما، می تواند بسیار آسان تر باشد. اگر می خواهید ببینید که چگونه شرکت هایی مانند فولکس واگن یا زیمنس در حال حاضر از فناوری های جدید در برنامه های آموزشی جوشکاری خود استفاده می کنند، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *